NS 500/600

Dit is de NS-532 van John Tiggelman, dit pakket is FREEWARE en mag op geen enkele manier als PAYWARE worden gebruikt.

De auteur is niet aanspraakelijk voor enige schade aan uw computer!

Dit pakket bevat de volgende inhoud:
532 van de VSM, met de groen gele kleurenstijl van de NS

u dient het ”cab en sound ns hippel” te installeren die op treinpunt.nl te downloaden is.

Ook is er een consist meegeleverd

© John Tiggelman

voor eventueel vragen stuurt u een e-mail naar:
info@msts-dutch-history.nl

NS MAT 35 Groen

Al in 1935 kwamen de elektrische stroomlijnstellen op de baan. Uiterlijk en interieur kwamen in grote mate overeen met die van de dieselvoorganger. Elk treinstel vormde een eenheid bestaande uit twee rijtuigen. Het middendraaistel was gecombineerd en hierop steunden beide bakken. De vier tractiemotoren waren geplaatst in de uiterste draaistellen. In het ontwerpplan ging men uit van een maximum snelheid van 150 km/h, maar in de praktijk werd 125 km/h aangehouden. Voor het remmen werd gebruik gemaakt van schijfremmen, waardoor een kortere remweg werd verkregen dan bij materieel ’24.
Er werden drie verschillende rijtuigbakken gebouwd

Belangrijk, dit treinstel komt uit het archief van MSTS-Dutch-History en heeft als bijlage de originele toen der tijd gebruikte documentatie. Hierin kunnen verwijzingen staan naar personen en of websites die niet meer actief zijn met Trainsimulator.

RET tram type 500

De 537 is een Rotterdamse tram, gebouwd bij “Werkspoor” in Utrecht, uit de serie 401-570.
De eerste deed zijn intrede in 1929. De wagens hebben 22 zitplaatsen op dwarsbanken met kunstleer bekleed waarvan de leuning in de rijrichting versteld kon worden. Iedere wagen heeft 4 motoren van 40 pk waarmee 50 km/h mee kon worden gehaald. De schakelkast telde 10 rijstanden en 7 remstanden. Op beide eindbalkons bevinden zich schakelkasten zodat de tram geen keerlus nodig heeft.
Nog steeds rijden deze trams in Rotterdam en het “Open luchtmuseum”in Arhnem als museumtram.
Voor liefhebbers rijden er in de zomer maanden trams met bijwagen door Rotterdam.

Tegelijk met de serie 401-570 kwamen de bijwagens serie 1000-1020, deze 4-assige wagens waren voorbestemd om een aanvulling te worden op de motowagens en wel de serie 451-470, vandaar dat deze voorzien zijn van balkons aan voor- en achterzijde.

Belangrijk, dit treinstel komt uit het archief van MSTS-Dutch-History en heeft als bijlage de originele toen der tijd gebruikte documentatie. Hierin kunnen verwijzingen staan naar personen en of websites die niet meer actief zijn met Trainsimulator.